About Me

My photo
Kg.Jawa, Klang, Selangor, Malaysia
SIMPLE, CLUMSY, EMO, ♥FAMILY OH FAMILY♥, ♥FRIENDS♥, ♫SI GILA MUSIK♫, ♥ORANGE+PURPLE♥

Sunday, December 26, 2010

dalam mihrab cinta


Syamsul (Dude Harlino) pemuda 20 tahun-an bertekad menuntut ilmu di sebuah pesantren di Kediri, meninggalkan kehidupannya yang cukup nyaman. Disini ia bertemu dengan Zizi (Meyda Sefira) putri pemilik pesantren yang pernah ditolongnya ketika dijambret di kereta, yang kejadian tersebut membuat mereka jadi dekat.

Dipesantren ini Syamsul terusir karena dituduh mencuri akibat fitnah sahabatnya sendiri Burhan (Boy Hamzah). Kemudian karena keluarganya sendiri juga tidak mempercayainya, hingga benar-benar membuat Syamsul menjadi seorang pencopet.

Di tengah kekacauan dan kegelapan hidupnya ini Allah memberikan jalan baginya untuk bertobat dan mempertemukannya dengan Syilvie (Asmirandah) seorang gadis solehah.
Apakah Syilvie nantinya yang akan berjodoh dengan Syamsul ataukah Zizi yang bakal jadi pendamping hidupnya?

di pawagam 23 desember 2010. . .(di Indonesia je. .(rsanya lah. . ))

as Syamsul


hero & heroin DMC
-Asmirandah&Dude Harlino-

cover luuu....

amik haaa. . .botak. .. .huhuhu. . .


sesi pembotakkan kepalanya!!!!


rambut dude dh tumbuh sket. . .

huhuhu. . .terkejut gak aku tgk dia botak. . .klakar pon ada. .papepon, , ,kalau orang ganteng, di apa juga tetap ganteng. . .kihkihkih ahaks. . .
lagu kt blog aku nih dendangan asmirandah & the only one dude harlino. . .
dlm film ni aku tgk byk nu things dt dude. . .
1st. . dia berambut panjang. . .slame nih, , gaye rambut die same jer dlm sinetron2 dia. .
2nd. . botak. . .huhuhuhu. .. dude botak. . p tetap 2 thumbs up. . .ahaks. .
3rd. . ni agk terkejut sket bg aku. . .dude nyanyi ost film nih. .. . awl2 tertnye jgk. . blh ker dia nyanyi???tp bila dah dgr, , ,suara dia lulus utk nyanyi. . .kihkihkih
4th. . watak dia berbeza sket. . .ada sikit antagonis. .
sbnrnya. . .aku tak tgk pon lgi film nih. . sbb rasenya xditygkn diMsia kot. . .aku cite sume nih aku tgk dr trailer cite nih n few videos kt utube.. . interview para pelakon tentang film nih. . tu y aku taw uh. . .p nntlah kalu aku tgk kt pagawam berdekatan, , ada dipaparkn y film nih dityangkn kt Msia, , ,insyaAllah aku p tgk. . .
support DUDE HARLINO gtu lorh. . .

No comments: