About Me

My photo
Kg.Jawa, Klang, Selangor, Malaysia
SIMPLE, CLUMSY, EMO, ♥FAMILY OH FAMILY♥, ♥FRIENDS♥, ♫SI GILA MUSIK♫, ♥ORANGE+PURPLE♥

Thursday, February 17, 2011

Malam Cinta Rasul

assalamualaikum...

aku ni sbnrnya xcited nak cherita pasal event pkul 8 td kat dewan utama UiTM Cendering....

okeh2...as every1 knows that yesterday was Maulidur Rasul day...so SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL!!!!

so my u had an event for yesterday and an event just know on celebrating the Maulidur Rasul Day...

yesterday's event,,sadly to say that I can't joi it bcoz of I"m too busy with my assignments....so I took part in tonite's event which is 'Malam Cinta Rasul' nite...it would be a performance from our Kelab Minda's Nasyid boys group and Qasidah from boys from a madrasah which I forgot the name...wahhhh.....manis2 wajah mrka....aku sempat mengusha beberapa utk djdkan calon future lah....hahahaha....memain jer....tp serious....kalau dapat jodoh mcm mrka2,,alhamdulillah....terpimpin je hidup rasanya kan.....hehehehehehe....kihkihkihkih......

aku rasa worth aku pergi malam ni...sbbnyer????aku mengangis berkali2 mlm ni....aku rasa terharu,tersentuh, dan insaf pon ada bila dengar cerita dari awal2 hidup Nabi Muhammad s.a.w...bagaimana perjuangan Baginda dalam menegakkan Islam dan betapa cinta dan kasihnya Baginda kepada umatnya....pada saat ni lah aku betul2 nangis mengenangkan Baginda...Baginda sering mendoakan kita umatnya dalam doa Baginda setiap kali selesai solat...betapa Baginda merindukan kita umatnya....

tapi adakah kita merindui Baginda seperti mana Baginda merindui kita?????

aku tertambah sayu bila Ustz Mustapa Kamal baca doa....aku menangis dalam tadahan doa yang dipimpinnya....rasa meremang satu badan....

rasa menyesal pon ada sbb xrecord qasidah yang awal2...aku just record penceritaan Ustz tentang Rasulullah s.a.w..tu pon x dr awal....

akan aku dengar 'ucapan' Ustz tu bila aku teringatkan Baginda...

No comments: