About Me

My photo
Kg.Jawa, Klang, Selangor, Malaysia
SIMPLE, CLUMSY, EMO, ♥FAMILY OH FAMILY♥, ♥FRIENDS♥, ♫SI GILA MUSIK♫, ♥ORANGE+PURPLE♥

Sunday, November 28, 2010

kahwin???

dulu masa time orang tua kita, kalau kahwin muda tu hal biasa.
umur 16 dah kahwin. . .
kalau yang rezeki banyak, anak pon ramai. .
alhamdulillah. .


trend kahwin muda tu kemudian dah tak brape dipraktikkan lagi. .
para gadis dan wanita memilih untuk berkahwin lewat. .
tapi tak lah lewat sangat. . .
para gadis dan wanita ini memilih untuk memantapkan dahulu kerjaya mereka. . .
stabilkan economy dulu. . .
baru kahwin. . .
ok lah macam tu. . .
takkan nak bergantung dengan duit suami aje kan. . .(pdapat aku. .sori pd siapa2 y xstuju)

tapi trend berulang. . . .
contoh sekarang, , ,
ramai orang suke vintage. . .
trend keeps rolling. . .
macam tayar. . .
sekarang trend kahwin awal tu dah jadi pkara biasa. . .

kawan-kawan aku belum ada yang kahwin awal. . .
kawan kepada kawan aku ada ramai yang dah kahwin. . .
ada tu siap dah beranak pinak lagi. . .

tapi aku rasa, , ,
kawan-kawan aku yang dah ada boyfriend tu, , ,
xlama lagi naik pelamin lah diorang. . .
dah 2 orang yang dengar khabar nak naik pelamin lepas diploma. . . .
wah awal tu. . . .
tapi itulah yang di namakan rezeki dan jodoh. . .
kalau dah jodoh tak ke mana kan. . .
couple lah ramai mana orang pun, , ,
kahwin sorang je. . .

ada jugak orang kata. . .
kita jangan meminta sangat dalam soal jodoh. . .
sebab tak semua yang kita impikan tu kita akan dapat. . .
bersyukurlah dengan apa yang Tuhan beri. . .

No comments: